Three minute Yoga

Välkommen

ThreeMinuteYoga - Online

- Ett nytt pausprogram som uppskattas av alla!

Vinsterna, både för dig som arbetsgivare och för användarna, är stora. Three Minute Yoga - Online gör era anställda friskare och mindre stressade, något som genererar ökad koncentration, effektivare medarbetare samt förbättrad prestationsförmåga.

Endast 29kr i månaden/anställd!


Three Minute Yoga vänder sig till arbetsplatser med minst 100 anställda. Kostnad per anställd är 29kr/mÃ¥nad. Har ni mer än 200 anställda betalar ni endast för 200 användare, därutöver är kostnaden 0kr.



Över 30 olika övningar och 8 kategorier

Three Minute Yoga har övningar som passar alla!
Läs mer om de olika kategorier av övningar Three Minute Yoga erbjuder nedan.


Andning

Rygg

Axel/Skuldra

Sittande - Armar

Nacke/Käkar

Ögonövningar

Meditationer

Djupavslappning

Andning

Andningen är grundläggande och livsviktig. Den påverkas tydligt och negativt av stress.

Yogan har många tusen års erfarenhet av att arbeta med olika andningstekniker, som lugnar ner, piggar upp, ger energi och skapar balans. Pröva några av dem här!

Rygg

Ryggen, som bär upp oss, kopplar samman kroppen med hjärnan, behöver vara stark och vital. Ryggont av olika slag är ett stort problem för många människor.

Den Medicinska Yogans program har testats i svensk forskning på Karolinska Institutet.

Axel/Skuldra

Ensidiga arbetsställningar, långa sessioner framför datorn och stress är en kombination som gärna sätter sig i axlar och skuldror. Följden blir stelhet, värk och smärta.

Den Medicinska Yogan har flera fantastiska övningar som mjukar upp och ökar rörligheten i både axlar och skuldror.

Sittande - Armar

Vi arbetar hela tiden med våra händer och armar. Sittande framför datorn blir det ofta i ensidiga positioner. Den Medicinska Yogan innefattar ett stort antal armövningar du kan göra sittande på din stol.

Dessa övningar stärker muskulatur, uthållighet, är bra för hjärtat och vitaliserar dig på flera plan.

Nacke/Käkar

När det är mycket att göra kan det lätt bli så att vi biter ihop för att klara av olika påfrestningar.

Spänningar skapas i nacke och käkar, som bland annat kan leda till att vi biter och gnisslar även när vi sover.

Dessa enkla, sköna yogaövningar mjukar upp muskulaturen i både nacke och käkar.

Ögonövningar

Det moderna samhället med mobiltelefoners och datorers skärmar - och TV.n hemma - gör att vi tittar, intensivt och länge, utan att blinka, på en liten yta.

Trötta, grusiga ögon och styv ögonmuskulatur kan bli följden. Dessa ögonyogaövningar är ypperlig gymnastik för ögonens alla delar - och kan visa sig påverka din syn på ett positivt sätt.

Meditationer

Meditation är en viktig och integrerad aspekt av all form av traditionell Yoga. Meditation är dels en stunds stilla självreflektion som ger avspänning.

Dels är Meditation även en form av inre städning och utrensning där jag släpper ifrån mig olika former av mental/emotionell bråte i processen - och dels är meditation en metod att nå djupt in i kontakt med de innersta skikten av det som är kärnan i mig själv.

Djupavslappning

Att skapa avspänning i oss själva hör till det allra viktigaste vi kan ägna oss åt för vår hälsa. Kortvarig stress kan upplevas som vitaliserande och kan vara livräddande.

Långvarig stress tär alltid på hälsan reducerar immunförsvarets funktioner och gör oss sjuka. Djupavslappning är en kraftfull metod för hälsa och välbefinnande.

Three Minute Yoga - Medicinsk Yoga Online är ett enkelt och genialiskt koncept som går ut på att du gör enkla väl beprövade yogaövningar sittande framför datorn - när det passar dig!


Testa tjänsten KOSTNADSFRITT: KLICKA HÄR

Logga in

Användarnamn

Lösenord

Glömt lösenordet? Klicka här



 




Content
 +   X 
Tredje ögat, vad är det?

Svar: Tredje ögat är en punkt mitt mellan ögonbrynen, där du håller ditt fokus, där du strävar att låsa din inre blick, för att förstärka och fördjupa din koncentration och skapa avspänning och balans inom dig själv under/efter övningen. Det är jobbigt för ögonmuskulaturen att försöka titta uppåt/inåt. Vila när du behöver. Gör så gott du kan och sträva att hålla den mentala uppmärksamheten på plats även när ögonmusklerna inte orkar. Yogan beskriver denna punkt som stärkande för intuitionen - det inre seendet.

 +   X 
Rotlåset, vad är det?

Svar: Rotlåset är en serie muskelsammandragningar, i bäckenbotten, i underlivet och i magen. Rotlåset skapar en kraftfull uppåtgående rörelse inom dig. Övningen stärker muskeltonusen i dessa delar av kroppen, masserar och stimulerar organ och endokrina körtlar.

Rotlåset ska ej göras vid menstruation eller graviditet. Det blir allt för kraftfulla sammandragningar.

 +   X 
Hur man andas inom medicinsk yoga?

Svar: Yogan innehåller flera olika andningstekniker, utvecklade över flera tusen år. Den mest grundläggande andningstekniken kallas ”Det långa djupa andetaget” eller ”Det kompletta andetaget” och det innebär att du andas in och ut genom näsan. När du andas in trycker du ut magen, expanderar bröstkorgen och fyller dina lungor så djupt som möjligt. När det är fullt släpper du mjukt taget och andas lugnt och passivt ut igen. När du har andats ut all luft vilar du några sekunder och låter kroppen själv bestämma när den vill att du ska börja om och ta ett nytt djupt andetag in igen.

 +   X 
Vi vill utöka antal användare, hur gör vi?

Svar: Kontakta oss på tmy@iatraining.se så löser vi det åt er!

 +   X 
Vi skulle vilja ha ett testkonto, hur gör vi?

Svar: Gå till fliken ”Beställ” och fyll i dina uppgifter, så kontaktar vi dig för ett testkonto.

 +   X 
Hur faktureras detta abonnemang?

Svar: Three minute yoga abonnemanget, faktureras kvartalsvis i förskott.

 +   X 
Finns det något minsta antal användare för att få öppna ett abonnemang åt vårt företag?

Svar: Det finns inget minsta antal användare för att öppna ett abonnemang för företag.

 +   X 
Vi är över 200st som vill använda oss av ThreeMinuteYoga på vår arbetsplats, vad blir kostnaden?

Svar: Kostnaden blir aldrig högre än 5.800kr/månad, då ni endast betalar för upp till 200st användare, därutöver är kostnaden 0kr.

 +   X 
Jag kommer inte ihåg mitt användarnamn eller lösenord?

Svar: Ditt användarnamn är E-postadressen som du registrerade ditt konto med. Om du är osäker på vilken adress du har, kontakta din administratör.

Om du glömt ditt lösenord, klicka på "Glömt lösenordet? Klicka här" under inloggningsfälten och följ instruktionerna.